Underbar träning! 1/11-2012

 
Hejsan!
 
Ja som sagt så igår så var jag och privat tränade hos Katarina för jag kände att jag behövde lite hjälp men att hitta den "rätta" galoppen på rebell. Jag sätter gärna upp ett alldeles för högt tempo så det går i 200 runt en 110 bana.. Eller så lägger jag upp ett jätte lågt tempo. Jag ber ju helt hjälp av Katarina då som hade han innan mig i nästan 10 år så hon känner honom jäkligt bra ;) Men så kommer jag upp dit och sen så jobbar jag honom i lite öppnor och förvänd öppna. Jobbade på volter och flytta honom för skänkeln i galoppen. Det funkade väldigt bra faktiskt. Sen började vi hoppa och så bara sitter allt typ. Hoppade först en bana på 1m. Då funkade det bra . Sen höjer vi upp till 110 och så sitter bara allt! Galoppen är bra. Lugn men ändå en viss stuns i galoppen. Han går i en lugn galopp men med en viss spänst. Vilket är lite det jag har saknat i min ridning. Jag har inte helt hittat det än. Men under den träningen så funkade allt! Katarina kollade på mig frågade och sa: Och vad var probelmet ? hahaha! Lite roligt faktiskt men ska ha kvar den känslan i kroppen och sträva efter den. Det vill jag speciellt när jag tävlar.
Så det var jävligt kul!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0