Godday

Hejsan!

Inga speciellt hårda pass idag. Skrittade ut på båda Frasse och Rebell(!)
Super kul var det att rida Rebell igen. Även om jag bara skrittade. Får se nu om han blir bättre:) hoppas det.
Men hästarna skötte sig fint! Rebell var lite dryg att göra i ordning.. men han ville väl ut i skogen! haha
När jag stod o gjorde i ordning Rebell så märkte jag detta!
Någon vet hur man får bort detta?
 Min hovslagare sa att det skulle försvinna av sig sjäv typ.. Men jag börjar bli orolig att det kommer att spricka upp mer!
Hjälp?!


Har börjat stöd fodra hästarna nu. Så det blir att gå ut senare o slänga ut lite hö.

 Kram Lina


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag använder helosan eller vanlig mat olja till mina hästar. Smörjer hovarna efter varje ridpass, varje dag. Tycker att helosan funkar bäst då det är lite drygare. Smörj varje dag hela hoven och framför allt kronranden och själva sprickan. Det kommer nog inte försvinna helt på ett tag utan hoven måste växa ut hel. Men om man smörjer hovarna regelbundet så spricker dom inte av torrheten :) hoppas du fick hjälp!

2012-08-03 @ 18:05:46
Postat av: Sandra

Börjar sprickan längst upp så kommer den alltid finnas kvar. Men har den börjat lite längre ner på hoven så kommer sprickan att växa bort så smorning om :)

Se till att inte sprickan torkar ut, använd en fet salva eller nå annat fett :)

2012-08-05 @ 10:33:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0