Rubrik jävel..


Attack: Red fram i skogen först. Han hade tog damp.. Vette fan vad det var med honom? Stegrade och hade för sig men jag lät det vara för om jag skulle säga åt honom så skulle han bara bli värre. Men sen red jag på banan och WOW vad fin han var då! Jobbade med att flytta han i traven försökte jag få honom att "dansa" med bakdelen runt framdelen. Han skulle inte göra en frem dels vändnig men nästan. Det gick bra sen! Galoppen är han så underbart hälig i så man dör ju nästan ;) Jag gjorde lite tempo växlingar i galoppen och han funkade fint på det!


Tequila:
 Testade ett nytt bett på denna dam. Ett tredelat med platta i mitten. Vilket hon gick bra på! Får sen om hon går bra på det imorgon med ;)
Aja red ut på henne med först med. Klättade lite i skogen först. Sen red jag vidare till ett litet ställe där det finns små stockar. Det är som några hinder på typ 30cm? Hoppade lite över dom för att se hur reglerbar hon var, och detgick väll sådär. Hon tar ganska lång tid på att samla sig och sen när man ska bryta av typ skuttar hon upp och ned och sen bryter av. jag vet inte om det är bara för hon inte orkar helt att sätta under sig bakbenen och bryta av.. normalt?
Red ialf till banan sen och gjorde lite öppnor och slutor. Hon fungerar bättre och bättre på det nu! jätte skönt faktiskt. Försökte få henne att dansa runt med bakbenen också men hon är sämre på det. För hon blir lite lat och orkar inte dansa runt. Så man fick säga till henne lite med spöt och sen fungerade det bra att flytta! Sen i galoppen så kortade jag henne som med Attack och det gick bra faktiskt. I slutet så jobbade hon faktiskt väldigt fint! Flyttade fint för skänkeln.

Credits till den som orkade läsa igenom allt! ...



Typ såhär ser bettet ut som jag red Tequila på idag! Bilden är lånad ifrån http://hoppryttarinnan.se/


Kram Lina!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0