Leta häst ?


Tysklands bästa ponny 2010
Tysklands bästa ponny 2010. Hästar säljes
Typ: D  -  Inriktning: Hoppning  -  Kön: Valack  -  Födelseår: 2000  
Namn: Milky Twilight  
Milky Twilight var Tysklands bästa ponny under 2010, med vinst i bl.a. sydtyska mästerskapen, Warstein Trophy M** (135 cm) och i Aachen (se film).

Milky är född 2000 på Irland och 148 cm (ej nermätt). Han är välriden på marken med bra gångarter - framförallt har han en fantastisk, reglerbar galopp. Han hoppar med en enastående teknik och vilja och har en i princip obegränsad kapacitet.

Det är en känslig häst som kräver en duktig ryttare med en mjuk hand. Med rätt ryttare är han nästintill oslagbar!

Milky står på Reitanlage Heiligenbronn 5 mil söder om Stuttgart i Tyskland och vi ser helst att man kommer hit och provrider innan ett eventuellt köp. Han rids just nu av en svensk beridare, därför kan kontakt ske på svenska.

Priset är satt till 65 000 euro. Hemmet är dock mycket viktigt!

Aachen:
http://www.youtube.com/watch?v=0M7520SbHtg
http://www.youtube.com/watch?v=C0eMq...eature=r lated
http://www.youtube.com/watch?v=3JqBp...eature=related (Prisutdelning)

Lamprechtshausen (ute):
http://www.youtube.com/watch?v=bgdJ2...eature=re lated
 
 
 
Pris   580 000 kr

Hittade den här hästen på hastnet! blev sjukt sugen på den .. Dock så kostade den 580 000kr xD hahah herregud vad mycket pengar! Men jag skulle inte banga på den ! Om jag hade pengar såklart.. och tid... Och större stall...

Just nu kollar jag ialf på hästar på hästnet. Det tycker jag är jätte kul! Finns många fina men ingen som jag känner är direkt
MIN häst. Jag tror att ni fattar vad jag menar. Det är extremt svårt att hitta häst /ponny. Man vill inte ha för höga krav men jag tycker ändå att man ska hitta en häst som lever upp till en ryttares krav.

När jag letar häst så vill jag ha en pigg men inte så het häst. Den ska tycka att det är kul med hoppning men den ska inte springa på hindret som en galning. Den ska kunna flytta för skänkeln och kunna vara ensam i hagen utan att springa runt som en dåre. Listan är inte så jätte lång. Men det är extremt svårt för mig att säga vad jag vill ha. Då jag inte har någon speciell "sorts" häst. Det är väll det att jagi nte vill ha en jätte grov häst i kroppen. Utan den kan vara musklad och eller lite smäcker i kroppen.

Vad letar ni efter hos en häst ? Är det inställningen? Eller tekniken? Eller utseende mässigt kanske ?

När jag provred Tequila så lyssnade hon inte för skänkeln hon hade svårare att fatta galopp ifrån trav an skritt. hon kunde inte korta galoppen och var knappt musklad någonstans och hennes hoppteknik var bra men den behövdes jobba på . Men jag inte ångrat att jag köpt henne! Kanske någon gång vid tävling då hon beter sig som hon gör. Men Hennes teknik spöar skiten ur många hästar jag har sett.. Det säger jag inte bara för att låta bitchig eller så utan jag TROR på min häst. Så jag hoppas verkligen att min problem löser sig innan jag lämnar tbx henne.
 


Herregud vilket långt inlägg. Men fråga på om Tequila eller något annat!

Kram Lina!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0