Drömmen?

Hej!

Fick lite kommentarer om vilket schabrak jag skulle ha ... Såklart så tog ju alla vitt . Synd då att jag ska vara så envis att ta det blåa då :$ höhö

Var på öppet hus idag på Strömsholm! Så jäkla fint var det där! stor fina stallar och nice ridhus och så =)
Dock så frös jag som en naken hamster..Hahha...
Men det var sjukt kallt.
Senare så hande Jens Fredricson en typ mini clinic vilket jag blev fett inpad(?)
Så jäkla duktig ryttare. Helt sjukt. Hans häst var äckligt fin och han red äckligt bra. Så det blev ett äckligt ekipage alltså .
Men han var så bra att förklara takten och lösgjordhet. Jag blev så facinerad (?) av han så jag kände bara att här vill jag gå!

Sen kommer man ju till problemet...
Man får ju INTE ha ponny med där! Så går jag där så måste jag sälja mina ponnyer.

Så vad väljer man ?

Dröm gymnasiet eller sina älskade hästar?


Kram Lina

Kommentarer
Postat av: .

Sina älskade hästar!

2011-02-19 @ 22:13:04
Postat av: Anonym

Tänk på att om du säljer dem måste du tävla minst 120/LA på storhäst för att få komma in...

2011-02-19 @ 22:24:47
Postat av: Alexandra

Du ska göra som du själv tycker:) jag skulle ha valt hästarna för om du verkligen älskar dom så ska du inte sälja dom för ett gymnasium. det finns många gymnasium och välja på, försök att hitta ett där du får ha ponny ;)

2011-02-19 @ 22:49:41
Postat av: Anonym

Sälj inte dina hästar för ett gymnasium, det e inte snällt

2011-02-19 @ 23:32:05
Postat av: Gabbi

Jag skulle ha haft kvar hästarna :) Man måste ju ha så jäkla bra resultat på storhäst för att komma in ändå :/

Jag vet dock att det fanns ett gymnasium som jag tror låg i Halland där man får ha med sig ponnier när jag skulle söka gymnasium förra året xD

2011-02-20 @ 10:20:04
URL: http://gabbisglugg.blogg.se/
Postat av: becca

Om du vill mocka bajs o vara hästskötare hela livet så borde du gå strömsholm. Men om du vill plugga högskola sen o så kmmer det bli klurigt, hästutbildningarna brukar inte ge spec bra behörigheter. Dessutom känner jag ett antal som går/har gått där, o ingen har varit supernöjd. Meeen ditt val, jag skulle nog inte stänga så många dörrar inför högskolan, det är tufft att söka in dit i andra urvalsgruppen ifalm du tvingas komplettera upp för behörigher.

2011-02-21 @ 20:45:40
Postat av: ..

Hej! Jag kan en hel del om detta. Vill du komma någonstans i livet och tjäna pengar? Eller ha ett skitjobb som ja hästskötare (JA, det är ett skitjobb! Bara arbete och knappt betalt.) Ja då är strömsholm rätt för dig. Vill du tjäna pengar? Nej.

Och man får visst ha med sig ponny! D-ponny iallafall.

Gymnasiet som du även kommer gå på är väldigt bra, men ni är en stor klass. Ca 30 stycken. Och ni går i skolan från 8.45-17.00 2 dagar i veckan. Om du har med dig egen häst är det vädligt svårt att hinna med den de dagar du går i skolan.

Sommartid är det underbart på strömsholm. Men du vet att vi har vinter, det är helt seriöst förjävligt här. Det är itne kul att va ute och ha stalltjänst före 6 på morgonen när det är 30-.

Du vill utvecklas som ryttare. Du börjar i stort sett om med din ridning i ettan, det är mest sits-träning och så.

Vill du verkligen gå på strömsholm, så ska du gå RIG. ( Riksidrottsgymnasiet )

Det är DÅ, du måste ha D-ponny/storhäst. Om du hoppar så ska ni tävla minst 120 (LA) du ska på intervju, göra ridprov, fystest osv. DET är en bra utbildning. För dem går i vanlig skola också alla dagar i veckan. (Helt vanligt program sm alla andra på Kantzowska gymnasiet) Där dom andra strömsholmarena är 2 dagar i veckan.

TÄNK ÖVER ditt val. Ettan på strömsholm är jävligast, klarar man det klarar man resten.

2011-03-02 @ 19:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0