Extra låååååååååångt inlägg...



Tequila: Red jag i skogen först. Hon var sjukt pigg ! Hon kanske börjar få lite vårkänslor ?! Super trevligt var det ialf med alal fåglar som kvittrade och så galopperade jag på grusvägen i skogen och jag fick FETA sommar känslorna! Längtar (a)

Aa red på "banan" sen =) Flyttade henne lite och försökte få henne att böja igenom sig lite.. Hon går nästan bäst på mitt fullcheek(?) bett. Men hon ställer inte helt igenom sig ändå... Hmm... Men hon gick bra sen i slutet ändå =) Hon är så sjukt söt..

Attack: Longerade jag bara. Gick bra ändå =) han hade rullat sig såklart... Så det tog ju ett tag att göra rent honom .. Han är svår att få rent pga av sin färg ... Tequila är super lätt jämfört med han xD



Mockade,Fyllde vatten,fixade mat och har bytt täcken på hästarna också! Dom fick ha regntäcken på sig nu.. Tycker att dom fortfarande borde ha täcken på sig då vädret fortfarande sväger ;)

Får ni göra allt i stallet eller har ni hjälp?!

I mitt fall så har jag hästarna hemma men jag får ändå hjälp. Beroende på om det är helg eller veckodag.
I veckan så brukar mamma ha morgon fodrigen och utsläppet. Nu vi den här tiden av året så brukar mia hästar få kraftfodret inne och höet ute. Så det går ganska smidigt ändå . Ibland får man ändå hoppa in och ta morgonfodringen och utsläppet och ibland blir det bara utsläppet. Mormor och morfar brukar lunch fodra åt oss då vi inte är hemma i veckan ;) Middag och kvälls fodringarna tar oftast jag :)

På helger brukar mamma ta morgon fodringen och jag tar oftast utsläppet då jag brukar rida på morgonen. Sen släpper jag ut dom och mockar och fixar . Sen så lunch fodrar jag ,middags fodrar och kvälls fodrar jag själv.
Men det händer ju ibland att vi hjälps pt och tar varandras "skift". Man hjälp ju åt? Right ? Om man har den hjälpen såklart..


Haha Tack till er som ORKADE läsa allt;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0